مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 08:302022-10-30بين الملل

ارمغان خودکشی از مدرنیته غرب / وقتی فردگرایی افراد را به سمت خودویرانگری می برد


جوامع فردگرا به دلیل اینکه تعریفی از مشارکت و وفاداری گروهی در آن ها وجود ندارد ، ارتباط ضعیفی بین خود و اجتماعشان برقرار می کنند و همین باعث می شود زمانی که افراد دچار یک بحران یا مشکلی شوند، - گروه زندگی ـ زهره سعیدی: سالانه چندین مرتبه در کشورهای مختلف غربی اخباری از این دست که یک نفر به مدرسه ای یا مکان دیگری حمله کرده افرادی را کشته و در نهایت نیز خود را کشته است، منتشر می شود همین چند وقت اخیر نیز از یکی از ایالت های آمریکا چنین خبری منتشر شد و خیلی از مردم را در بهت و ناراحتی فرو برد.

براساس داده های آماری سازمان بهداشت جهانی ، سالانه نزدیک به 800 هزار نفر در جهان بر اثر اقدام به خودکشی جان خود را از دست می دهند، این یعنی  در هر 40 ثانیه یک نفر .

خبر تأثرانگیز، اما واقعی است.

براساس همین آمار در سراسر جهان سالانه 14 میلیون نفر به خودکشی فکر می کنند.

به این ترتیب هر سال تقریبا 0/1 درصد از مردم جهان بر اثر خودکشی جانشان را از دست  می دهند اما 0/2 درصد از مردم جهان مقدمات خودکشی را برای خود فراهم می کنند، پس آگاهی رسانی در زمینه خودکشی امری واجب از سوی نخبگان و رسانه ها محسوب می شود.

طبق تحقیقات روانپزشکی ، هر مرگ بر اثر خودکشی دست کم 100 نفر را متأثر می کند، از دوست و آشنا و همکار و دانشگاه آزاد اسلامی نقطه نظراتش را با ما در میان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمغان خودکشی از مدرنیته غرب / وقتی فردگرایی افراد را به سمت خودویرانگری می برد

ارمغان خودکشی از مدرنیته غرب / وقتی فردگرایی افراد را به سمت خودویرانگری می برد