مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 08:452022-10-30اقتصادي

اعلام موعد بازگشایی زاینده رود برای کشاورزان اصفهان


رییس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان گفت:مدیر حوضه آبریز زاینده رود 25آبان ماه را موعد بازگشایی آب برای نوبت اول کشت پاییزه اعلام کرد و کشاورزان اصفهانی به وعده ایشان اعتماد کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسین وحیدا در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص زمان بازگشایی و تحویل آب برای کشت بهنگام پاییزه کشاورزان اصفهان، اظهار داشت: این وعده را آقای الماسوندی مدیر حوضه آبریز زاینده رود داد که 25 آبان ماه به کشاورزان شرق اصفهان برای انجام کشت پاییزه آب می دهند.

وی ادامه داد: مدیر حوضه آبریز زاینده رود در جلسه ای که مهرماه امسال در اصفهان با کشاورزان داشت درخصوص چگونگی تأمین آب با وجود کسری مخزن سد زاینده رود، توجیهاتی داشت که از جمله آن ها کاهش مصارف سایر بخش ها و برداشت های غیرمجاز و تأمین منبع آب بود.

رییس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: 74.

3 درصد آورد زاینده رود متعلق به حقابه داران است و حتی علمای دینی نیز در این مورد فتوا دادند که آورد طبیعی زاینده رود به علاوه تونل اول کوهرنگ با کسر 30 میلیون مترمکعب، متعلق به حقابه داران اصفهان است زیرا در سال 1332 تونل اول کوهرنگ با هزینه خود حقابه داران احداث شد و دولت نقشی نداشت و از این رو آورد تونل اول کوهرنگ کامل متعلق به حقابه داران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام موعد بازگشایی زاینده رود برای کشاورزان اصفهان

اعلام موعد بازگشایی زاینده رود برای کشاورزان اصفهان