مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 09:252022-10-30اقتصادي

جداسازی گاز با استفاده از فرآیند های نوین غشایی ممکن شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دنشگاه خبرگزاری دانشجو، در اکثر مراکز صنعتی از جمله نیروگاه ها، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و سایر صنایع برای تأمین انرژی مصرفی، - با استفاده از فرآیند های نوین غشایی طرح ایجاد فناوری برای جداسازی گاز دی اکسید کربن از جریانات گازی حاصل از احتراق سوخت های فسیلی اجرا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دنشگاه خبرگزاری دانشجو، در اکثر مراکز صنعتی از جمله نیروگاه ها، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و سایر صنایع برای تأمین انرژی مصرفی، نیاز به احتراق سوخت های فسیلی است.

در حال حاضر سوخت فسیلی مهم ترین منبع انرژی جهان محسوب می شود، سوخت های فسیلی به راحتی به دست می آیند و استفاده از آن ها ارزان است و از تراکم انرژی بالایی برخوردار هستند، به این معنی که هنگام سوزاندن مقدار زیادی انرژی در هر پوند تولید می کنند.

جریانات گازی خروجی از دودکش این واحد ها حاوی مقادیر زیادی دی اکسید کربن است و تخلیه سالانه میلیون ها تن دی اکسید کربن در اتمسفر باعث تخریب محیط زیست و ایجاد تهدیدات بین المللی جدی برای کشور شده است.

این در حالی است که بازیافت دی اکسید کربن از دودکش های صنعتی می تواند راهی برای خلق ثروت برای کشور باشد.

انجام این طرح و ایجاد فناوری مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار محسوب می شود، طرح جداسازی دی اکسید کربن از جریانات گازی حاصل از احت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جداسازی گاز با استفاده از فرآیند های نوین غشایی ممکن شد

جداسازی گاز با استفاده از فرآیند های نوین غشایی ممکن شد