مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 09:502022-10-30بين الملل

ضربه دوم غربگرایان به اقتصاد کشور، پس از تحریم


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه شرق درباره «تأثیر اعتراضات]اغتشاشات بر اقتصاد» نوشت: اعتراضات اخیر تأثیر مستقیم خود را بر اقتصاد نمایان کرده است، - روزنامه غربگرای حامی آشوب که برخی از همکاران آن در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شدند، پس از چهل روز اذعان کرد آشوب ها تأثیر منفی بر معیشت مردم داشت.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه شرق درباره تأثیر اعتراضات]اغتشاشات بر اقتصاد نوشت: اعتراضات اخیر تأثیر مستقیم خود را بر اقتصاد نمایان کرده است، به طور معین با ادامه این اعتراضات جریان انتقال مواد اولیه به مبادی تولید با وقفه مواجه می شود و به سبب آن تولید داخلی کاهش می یابد که در نتیجه، فروش نیز با کاهش محسوس روبه رو می شود.

در چنین شرایطی نااطمینانی مردم از آینده به شدت احساس می شود که همین امر سبب کاهش هزینه خانوار ها می شود و در نتیجه تمایل به پس انداز بین آن ها افزایش می یابد.

همچنین کاهش حضور مردم در فضا های عمومی شهری تأثیر منفی بر تقاضای آنان به کالا ها و خدمات مرتبط با آن را دارد.

به طور مثال با شدت گرفتن اعتراضات بسیاری از باشگاه های ورزشی تعطیل یا با کاهش مراجعه کننده روبه رو می شوند که به همین دلیل سبب کاهش فروش لوازم و تجهیزات مرتبط با آن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه دوم غربگرایان به اقتصاد کشور، پس از تحریم

ضربه دوم غربگرایان به اقتصاد کشور، پس از تحریم