مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 09:552022-10-30اجتماعي

12 تخته فرش دستباف به نیت توسعه حرم اباعبدالله(ع) فروخته شد


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 200 بافنده افتخاری در کارگاه های استان کار می کنند، گفت: از ابتدای سال تا کنون 12 تخته فرش فروخته شده و درآمد آن صرف ساخت صحن عقیله بنی هاشم در حرم امام حسین علیه السلام می شود.

- علی کیانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: 42 کارگاه بافندگی فرش در سطح استان فعال است و بانوان فرش هایی با اندازه های مختلف و با نقشه چالشتر، خشتی و سرو و کاج می بافند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: در کارگاه ها به طور میانگین بالای 200 نفر به صورت افتخاری کار می کنند که فرش بافته شده در نهایت صرف ساخت صحن عقیله بنی هاشم در حرم امام حسین علیه السلام می شود.

وی ادامه داد: 40 درصد از کارگاه های فرش بافی عمومی و 60 درصد خانگی است و عمدتاً در هر کارگاه یک فرش با حضور عاشقان اهل بیت علیهم السلام بافته می شود.

کیانی گفت: از ابتدای سال تا کنون 12 تخته فرش فروخته شده و 11 فرش دیگر نیز در حال فروش است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در پایان به طرح بنای نور اشاره کرد و افزود: این طرح 2 سال در استان در حال اجرا است که تا کنون 110 فرم پر شده و ماهانه 10 میلیون تومان به صورت اقساط به حساب ستاد واریز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 تخته فرش دستباف به نیت توسعه حرم اباعبدالله(ع) فروخته شد

12 تخته فرش دستباف به نیت توسعه حرم اباعبدالله(ع) فروخته شد