مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 10:352022-10-30بين الملل

عزم ازبکستان برای توسعه روابط با اتحادیه اروپا


رییس جمهور ازبکستان و رییس شورای اروپا در دیداری در شهر «تاشکند» در مورد انجام تلاش های مشترک برای ایجاد جهش تازه در روابط فیمابین و تعمیق آن به توافق رسیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان و شارل میشل رییس شورای اروپا در چارچوب دیداری در شهر تاشکند  در مورد انجام تلاش های مشترک برای ایجاد جهش تازه در روابط ازبکستان و اتحادیه اروپا و تعمیق آنان به توافق رسیدند.

طرفین از امضای قرارداد همکاری گسترده که انتظار می رود در روابط بین ازبکستان و اتحادیه اروپا صفحه جدیدی را بگشاید و به تقویت همکاری های متقابل در زمینه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و انسانی کمک کند، استقبال و ابراز امیدواری کردند که این سند کلیدی هر چه زودتر امضا و تصویب شود.

میرضیایف و میشل اظهار داشتند که در امور بین المللی و روابط دوجانبه به شدت به منشور سازمان ملل متحد و هنجارهای شناخته شده حقوق بین الملل پایبند هستند و همکاری ها را بر اساس اصول برابری، حسن تفاهم و با در نظر گرفتن منافع متقابل حمایت و گسترش خواهند داد.

طرف اروپایی بر حمایت قوی خود از سیاست اصلاحات در دست انجام در چارچوب استراتژی توسعه ازبکستان جدید تاکید و ابراز امیدواری کرد که این اصلاحات پایدار و غیر قابل برگشت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم ازبکستان برای توسعه روابط با اتحادیه اروپا

عزم ازبکستان برای توسعه روابط با اتحادیه اروپا