مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 12:112022-10-30دانش

گام مهم برای کاهش تلفات زلزله/ مدال طلای جشنواره اختراعات سوییس به یک ایرانی رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، با اختراع میراگر مکاترونیکی نیروی زلزله 3 ماده ای در فونداسیون دولایه توسط ارسلان انوری، مدال طلای جشنواره اختراعات سوییس در حوزه عمران در سال 2022 به نام کشور ایران ثبت شد.

ارسلان انوری، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به عنوان اختراع خود و رتبه کسب شده اظهار کرد: این اختراع با عنوان انگلیسیearthquake mechatronic controller with 3 phase damper in two layer foundation که معادل فارسی آن کنترل کننده مکاترونیکی نیروی زلزله 3 فازی در فونداسیون دولایه است، توانست با نظر هیأت داوران مدال طلای دومین دوره مسابقات فدراسیون بین المللی مخترعین (IFIA) در ژنو سوییس در سال 2022 را از آن کشور ما کند.

وی با اشاره به کاربرد اختراع خود بیان کرد: این اختراع که در واقع نوعی میراگر یا تلف کننده نیروی زلزله وارده به ساختمان است، در مقاوم سازی ساختمان های بلندقامت برابر نیروی زلزله کاربرد دارد که با توجه به لرزه خیز بودن کشور ایران، می تواند کمک شایانی به دستیابی امنیت مضاعف ساختمان ها و مقاومت بیشتر در بلندمرتبه سازی کند.

برنده مدال طلای جشنواره اختراعات سوییس در تشریح بیشتر کاربردهای اختراع خود تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم دیگر در ساخت ساختمان های مرتفع، نشست های تکیه گاهی ستون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام مهم برای کاهش تلفات زلزله/ مدال طلای جشنواره اختراعات سوییس به یک ایرانی رسید

گام مهم برای کاهش تلفات زلزله/ مدال طلای جشنواره اختراعات سوییس به یک ایرانی رسید