مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 15:452022-10-30پزشكي

وزارت بهداشت: مبتلایان آنفلوانزا نیازی به آنتی بیوتیک ندارند!


دستورالعمل های تجویز آنتی بیوتیک را به بیمارستان ها اعلام کرده ایم؛ برای رعایت استانداردهای تجویز آنتی بیوتیک در مراکز خصوصی نیز با سازمان نظام پزشکی جلساتی برگزار کرده ایم تا اطلاع رسانی های لازم به پزشکان مبنی بر نحوه صحیح تجویز آنتی بیوتیک برای بیماران انجام شود.

- وزارت بهداشت: مبتلایان آنفلوانزا نیازی به آنتی بیوتیک ندارند! دستورالعمل های تجویز آنتی بیوتیک را به بیمارستان ها اعلام کرده ایم؛ برای رعایت استانداردهای تجویز آنتی بیوتیک در مراکز خصوصی نیز با سازمان نظام پزشکی جلساتی برگزار کرده ایم تا اطلاع رسانی های لازم به پزشکان مبنی بر نحوه صحیح تجویز آنتی بیوتیک برای بیماران انجام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که در درمان بیماری آنفلوانزا نیازی به تجویز آنتی بیوتیک وجود ندارد؛ از ابلاغ دستورالعمل تجویز آنتی بیوتیک به بیمارستان ها خبر داد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، مقاومت میکروبی یکی از مشکلات جدی نظام های سلامت جهان است که سلامت بشر را تهدید می کند؛ مقاومت آنتی بیوتیکی، زمانی اتفاق می افتد که باکتری های بیماری زا نسبت به داروها مقاوم شوند و درنتیجه درمان های دارویی روی آنها کم اثر یا بی اثر شود؛ گسترش مقاومت میکروبی باعث سخت تر شدن درمان عفونت ها و افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: مبتلایان آنفلوانزا نیازی به آنتی بیوتیک ندارند!

وزارت بهداشت: مبتلایان آنفلوانزا نیازی به آنتی بیوتیک ندارند!