مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 16:002022-10-30بين الملل

قطعنامه سازمان ملل علیه تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی


کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه ای از رژیم صهیونیستی خواست درمورد تسلیحات اتمی شفاف سازی کرده و علاوه بر عضویت در پیمان ان پی تی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز یکشنبه قطعنامه ای علیه برنامه های اتمی ، در این قطعنامه از صهیونیست ها خواسته شده، تعداد سلاح های اتمی خود را اعلام کرده، در پیمان منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) عضو شده و تأسیسات اتمی خود را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد.

152 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، به این قطعنامه رأی مثبت داده و 5 عضو شامل آمریکا، کانادا، پالائو، میکرونزی و خود رژیم صهیونیستی به آن رأی منفی دادند.

تل آویو با وجود در اختیار داشتن سلاح اتمی، از پذیرش و اعلام تعداد آن طفره رفته است.

در قطعنامه سازمان ملل آمده است، رژیم صهیونیستی تنها عضو این نهاد در غرب آسیا است که در پیمان منع گسترش سلاح های اتمی عضویت ندارد.

در این قطعنامه بر اهمیت عضویت اسراییل در ان پی تی و قرار دادن تأسیسات اتمی خود تحت رژیم پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید شد.

این قطعنامه از رژیم صهیونیستی می خواهد بی معطلی در این پیمان عضویت یابد و از توسعه، تولید یا آزمایش و به دست آوردن تسلیحات اتمی خودداری کرده، از مالکیت تسلیحات اتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعنامه سازمان ملل علیه تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی

قطعنامه سازمان ملل علیه تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی