مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 17:302022-10-30پزشكي

تعداد مبتلایان به آنفلوانزا در خراسان رضوی سه برابر شد


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه آزمایش حدود 285 بیمار با علائم مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی مثبت شده است که این تعداد نسبت به چهار روز گذشته رشد بیش از سه برابری داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: با توجه به افزایش ابتلا به عفونت های تنفسی از ابتدای مهرماه امسال تاکنون حدود  800 بیمار مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند که نتیجه تست آنفلوآنزای کمتر از یک سوم از آنها  مثبت شده است.

وی بیان کرد: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری عفونی حاد ویروسی است که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و این ویروس در کل دنیا درگردش است و به راحتی هر فردی را در هر گروه سنی مبتلا می کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این بیماری مسبب طغیان ها و اپیدمی های سالیانه بوده که با شدت بیشتری در فصول پاییز و زمستان به خصوص در مناطق معتدله ایجاد می شود.

حسینی با اشاره به اینکه اهمیت آنفلوانزا در سرعت انتشار همه گیری، وسعت و تعداد مبتلایان و شدت عوارض آن است و انتقال بیماری در اجتماعات بزرگ و محیط های سربسته بیشتر از جاهای دیگر است، گفت: همه گیری آنفلوانزا در مناط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد مبتلایان به آنفلوانزا در خراسان رضوی سه برابر شد

تعداد مبتلایان به آنفلوانزا در خراسان رضوی سه برابر شد