مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 21:202022-10-30بين الملل

طبل توخالی پدافند هوایی ناتو؛ حفره های آشکار و قدرت آتش محدود


اروپا به شدت نگران حفره های آشکار در دفاع هوایی و موشکی خود است و با سرایت نبرد روسیه با اوکراین، مشکلات پدافند هوایی اعضای اروپایی ناتو آشکار خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کشورهای عضو ناتو برای مقابله با حملات پهپادها و موشک های روسی در حالی وعده ارسال سامانه های دفاع هوایی به اوکراین می دهند که اینک مشخص شده این سامانه ها دارای ضعف های عمده هستند.

وبگاه فرانتییر پست روز یکشنبه در تحلیلی  به نقل از  سرهنگ سرگیی خاتیلف رییس سابق نیروهای پدافند موشکی مسکو نوشت که وعده های اعضای ناتو به اوکراین در زمینه ارسال سامانه های پدافندی عملی نیست زیرا این کشورها خود سامانه  پدافند هوایی یکپارچه ندارند.

*اروپا قادر به ایجاد پدافند چند لایه نیست خاتیلف گفت که بعید است آمریکایی ها بخواهند سامانه های پیشرفته پاتریوت پک سی  را به کی یف عرضه کنند .

به فرانسه همچنین فاقد پدافند هوایی پیشرفته هوایی برابر حملات هوایی است.

*ساختار دفاع هوایی اروپا یکپارچه نیست کشورهای اروپایی مدت های طولانی از سامانه های موشکی ضد هوایی میان برد هاوک که  اوایل دهه 60 توسعه یافته بود، استفاده کردند و سالها در تعدادی از کشورها در خدمت بود، اما به تدریج اروپایی ها شروع به خلاص شدن از شر آن ها کردند و اکنون اسپانیایی ها این سامانه مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبل توخالی پدافند هوایی ناتو؛ حفره های آشکار و قدرت آتش محدود

طبل توخالی پدافند هوایی ناتو؛ حفره های آشکار و قدرت آتش محدود