مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 23:202022-10-30اقتصادي

طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی اجرا شد


مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در یک میلیون و 480 هزار و 342 هکتار از مساحت استان خبر داد و گفت: این طرح در 185 روستا در حال اجراست که تجربه موفق این طرح بین المللی در شهرستان سربیشه زمینه تعمیم آن به 18 استان کشور را فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در استان تا کنون  زمینه احیای 83 هزار هکتار از مراتع فراهم شده است.

وی با اشاره به بازه زمانی 19 سال گذشته اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن خراسان جنوبی افزود: تاکنون 7 هزار و 48 هکتار نهالکاری، حدود 6 هزار هکتار بذرپاشی، 4 هزار و 620 هکتار ایجاد هلالی آبگیر و 65 هزار و 461 هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیشترین اراضی احیا شده طرح بین المللی ترسیب خراسان جنوبی با 69 هزار هکتار مربوط به شهرستان سربیشه، پایلوت این طرح در کشور می باشد.

نصرآبادی یادآور شد: هم اکنون طرح بین المللی ترسیب کربن در یک میلیون و 480 هزار و 342 هکتار از مساحت خراسان جنوبی در 185 روستا در حال اجراست که تجربه موفق این طرح بین المللی در شهرستان سربیشه زمینه تعمیم این طرح در 18 استان کشور را فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی اجرا شد

طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی اجرا شد