مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آبان 1401 ساعت 15:552022-10-31فرهنگي

فراخوان نهمین فصل چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری؛ ایوب آقاخانی، طراح و مسئول پروژه ی آموزشی «چهارفصل تئاتر ایران»، اعلام کرد: - دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز هنر های نمایشی حوزه ی هنری نهمین فصل از پروژه ی چهارفصل تئاتر ایران را با عنوان تئاتر و ماورا برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری؛ ایوب آقاخانی، طراح و مسئول پروژه ی آموزشی چهارفصل تئاتر ایران ، اعلام کرد: در نهمین فصل از دور نوین این پروژه (و بیست و دومین فصل از تاریخ جامع این پروژه ی ملی) علاقه مندان به مفهوم کلان تئاتر و ماورا خواهند پرداخت.

در متن این فراخوان چنین آمده است: آنچه نخستین نسل از درام های جهان در نظر پژوهنده می آورد، جایگاه قدسی و والای مضامین موجود در تئاتر و فاصله اش با انسان اسپنجی و یا نسبت این انسان با جهان فراتر از خود است.

این مفهوم یادآور نکته ی ساده ای است: تئاتر از بدو پیدایش خود از اصیل ترین آبشخورش یعنی مفاهیم ماورایی بهره برده و طی اعصار برای پالوده کردن زیست نسل بشر از توجه به مفهوم کلان ماورا ـ در حوزه های مختلف ـ از آن استفاده کرده است.

جالب تر آنکه همین نگاه در ژانر های مختلف تئاتر بروز یافته حتی زمینه ساز آثاری کم شمار در ژانر وحشت در تئاتر شده است و این بدان معناست که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان نهمین فصل چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد

فراخوان نهمین فصل چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد