مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 09:252022-11-01پزشكي

علائم سکته مغزی چیست؟


از لحاظ بالینی سکته مغزی همراه با انواع نقص ها شامل تغییراتی در سطح هوشیاری، اختلالات جسمی، حرکتی، شناختی، درکی، عملکرد زبانی، درد و مشکلات روحی مثل افسردگی است که این مسئله بهبودی و بازتوانی را کاهش داده و حتی ممکن است فرد را به سمت خودکشی بکشاند.

- نورولوژیست بیمارستان بوعلی سینای خرم دره گفت: علایم سکته مغزی گزگز، مورمور و بی حسی دست ها و پاهاست.

  محمد جعفری در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: سکته مغزی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر و همچنین ناتوانی محسوب می شود که منجر به بستری طولانی مدت فرد در بیمارستان و ابتلا به دیگر مشکلات از قبیل عفونت های بیمارستانی، ترومبوز وریدهای عمقی و زخم بستر خواهد شد و در مواردی نیز امکان بستری طولانی مدت در واحد مراقبت های ویژه و نیازمندی به احیای تنفسی و سایر مراقبت ها وجود دارد.

  وی با بیان اینکه خود شخص در ابتدا می تواند سکته مغزی را درک کند به خصوص اگر آگاهی کامل به موضوع داشته باشد، عنوان کرد: شخص می تواند متوجه تغییراتی مثل گزگز، مورمور و بی حسی در صورت، دست ها و یا پاها و همچنین اختلال در تکلم شود و یا اینکه نمی تواند خوب صحبت کرده و بعضی کلمات را صریح بیان کند.

  این پزشک با بیان اینکه در طولانی مدت نیز این بیماران نیازمند پیگیری بالینی مکرر و فیزیوتراپی خواهند بود و گاها تا آخر عم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم سکته مغزی چیست؟

علائم سکته مغزی چیست؟