مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 11:502022-11-01فرهنگي

گنجینه ای که فرعون با خود به گور برد (+عکس)


وقتی «هاروارد کارتر»، باستان شناس بریتانیایی مقبره فرعون مشهور مصر را گشود، با صحنه ای شگفت آور مواجه شد؛ مقبره ای شاهانه که آثار تاریخی درون آن می درخشیدند.

- وقتی هاروارد کارتر ، باستان شناس بریتانیایی مقبره فرعون مشهور مصر را گشود، با صحنه ای شگفت آور مواجه شد؛ مقبره ای شاهانه که آثار تاریخی درون آن می درخشیدند.

مصر از شناخته شده ترین کشورهای جهان در حوزه باستان شناسی است و بسیاری از مردم با اهرام باشکوه و مجسمه های عظیم الجثه آن آشنا هستند.

با این حال بسیاری از اشیاء ارزشمند و تاریخی که در مقبره سطلنتی توت عنخ آمون کشف شده اند، همچنان برای مردم ناآشنا مانده است.

در گزارش گنجینه های حیرت آور مقبره فرعون مصر به برخی از قابل توجه ترین آثار تاریخی که به همراه مومیایی توت عنخ آمون در مقبره او کشف شد، اشاره شد اما گنجینه مقبره این فرعون به اندازه ای است که همچنان می توان به معرفی آن ها پرداخت.

ظروف نگهداری از اعضای داخلی بدن مجسمه هایی که در تصویر بالا مشاهده می کنید در حقیقت درپوش ظروف نگهداری از اعضای داخلی بدن هستند که در مقبره توت عنخ آمون کشف شده اند.

چنین ظروفی برای نگهداری اعضایی همچون کبد و شش ها مورد استفاده قرار می گرفتند که در جریان روند مومیایی کردن از درون جسد خارج شده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنجینه ای که فرعون با خود به گور برد (+عکس)

گنجینه ای که فرعون با خود به گور برد (+عکس)