مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 13:002022-11-01سياسي

همایش سیره و زمانه امام حسن عسکری (ع) در قم برگزار می شود


همایش بین المللی سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع) پنجشنبه 12 آبان ماه همزمان با ولادت ایشان، به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) در شهر مقدس قم برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری، رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی، دهم آبان ماه در نشست خبری همایش بین المللی سیره و زمانه امام حسن عسکری (ع) که در مرکز همایش های حوزه علمیه برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: این همایش به زندگی امام حسن عسکری (ع)، تبیین سیره امام و ارائه اطلاعاتی درباره عصر ایشان می پردازد.

وی اضافه کرد: سلسله همایش هایی با عنوان ابناءالرضا(ع) در دستور کار قرار گرفته است که در ابتدا همایش سیره و زمانه امام جواد ابن الرضا(ع) در سال 1394 برگزار و مجموعه مقالات آن در سه جلد در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

سپس فراخوان همایش امام هادی ابن الرضا(ع) منتشر و این همایش نیز در سال 1396 برگزار و مجموعه مقالات پذیرفته شده در آن همایش هم در چهار جلد منتشر گردید.

مطهری با اشاره به اینکه برای این همایش نیز 100 مقاله دریافت شده که حدود 50 مقاله از آن مورد پذیرش قرار گرفته است، اظهار کرد: به دنبال این هستیم با ترجمه آثار به زبان عربی این همایش را در عراق نیز برگزار کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش سیره و زمانه امام حسن عسکری (ع) در قم برگزار می شود

همایش سیره و زمانه امام حسن عسکری (ع) در قم برگزار می شود