مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 13:352022-11-01سياسي

کشف آثار مربوط به دوره اشکانی در اولتان پارس آباد


رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از کشف آثار مربوط به دوره اشکانی در گورستان های حریم قلعه اولتان پارس آباد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس ازد اردبیل، روح الله محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کاوش اضطراری حریم قلعه اولتان پارس آباد آثاری از دوره تاریخی اشکانی تا اوایل اسلام و سلجوقی کشف شده است.

وی افزود: کاوش نجات بخشی در حریم قلعه اولتان پارس آباد و در گورستان های موجود در این محدوده از 17 شهریور سال جاری آغاز شده و تا 20 آبان ماه ادامه دارد.

سرپرست هیات کاوش قلعه اولتان تصریح کرد: کاوش نجات بخشی در این محوطه به دنبال آشکار شدن قبور باستانی در پی عملیات راهسازی در محور ارتباطی پارس آباد به سربند در محدوده قلعه تاریخی اولتان و با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی در تاریخ 17 شهریور آغاز شد.

محمدی ادامه داد: در گورستان های مورد کاوش چند دوره تدفین کشف شده است که از آن جمله می توان به تدفین های جنینی و طاق باز مربوط به دوره اشکانی، تدفین های اوایل دوره اسلامی که به احتمال قوی مربوط به دوره سلجوقی است و تدفین های تابوتی مربوط به دوره اسلامی و حدود قرن های شش و هفت اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف آثار مربوط به دوره اشکانی در اولتان پارس آباد

کشف آثار مربوط به دوره اشکانی در اولتان پارس آباد