مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 13:502022-11-01سياسي

دولت زلنسکی که 20 درصد خاک اوکراین را بر باد داده برای ایرانیان ابراز تاسف کرد!


رییس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در حالی که دولت تحت امر ولودیمیر زلنسکی 20 درصد از خاک این کشور را بر باد داده، برای ایرانی ها دلسوزی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آندری یرماک رییس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در حالی که کشورش 20 درصد خاک خود را از دست داده، برای ایرانیان ابراز تاسف کرد! وی در توییتی در اشاره به انتخابات در گفت وگوی تلفنی اخیر با همتای اوکراینی خود ضمن رد قوی ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، توضیح داد: ما با روسیه روابطی خوب داریم و از گذشته همکاری دفاعی داشته ایم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است .

وی همچنین برای برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان نظامی بین دو کشور (ایران و اوکراین) بدون نیاز به هرگونه واسطه اعلام آمادگی کرد.

ابراز تاسف مقام اوکراینی برای مردم ایران در حالی است که ولودیمیر زلنسکی کمدینی که بعدها رییس جمهور اوکراین شد، تلاش داشت تا با عضویت کشورش در ناتو در برابر همسایه قدرتمند شرقی تضمین امنیتی از غربی ها دریافت کند.

با این حال تلاش های وی نه تنها به عضویت در ناتو نیجامیده، بلکه خاک اوکراین در دوران ریاست جمهوری او نزدیک به 20 درصد کوچک تر ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت زلنسکی که 20 درصد خاک اوکراین را بر باد داده برای ایرانیان ابراز تاسف کرد!

دولت زلنسکی که 20 درصد خاک اوکراین را بر باد داده برای ایرانیان ابراز تاسف کرد!