مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 08:202022-11-02فرهنگي

ماجرای جدید اصغر فرهادی / مجله نیویورکر: آیا فرهادی دزد ایده هاست؟


گزارش جدیدی که اخیرا در نشریه نیویورکر منتشر شده حاوی چندین شهادت از همکاران فرهادی است که داستان مشابهی را روایت می کنند - ماجرای جدید اصغر فرهادی / مجله نیویورکر: آیا فرهادی دزد ایده هاست؟ گزارش جدیدی که اخیرا در نشریه نیویورکر منتشر شده حاوی چندین شهادت از همکاران فرهادی است که داستان مشابهی را روایت می کنند اصغر فرهادی که در انتظار اعلام رای درباره دعوای حقوقی پیرامون سرقت ایده فیلم قهرمان است، با اتهامات مشابه دیگری نیز روبه رو شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،به نقل از ایندی وایر,اصغر فرهادی در حال حاضر منتظر تصمیم نهایی درباره دعوای سرقت ادبی است که شاگرد سابقش آزاده مسیح زاده علیه او مطرح کرده و بر اساس آن مدعی شده فیلم قهرمان بر اساس مستندی ساخته شده که او برای کلاسش ساخته و هرگز اعتباری برای او در این زمینه قائل نشده است.

فرهادی و مسیح زاده هر دو در معرض محکومیت قرار دارند، زیرا اگر دادگاه به نفع فرهادی رای دهد، دانشجوی سابق ممکن است به اتهام افترا تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

این دعوای حقوقی دنیای سینمای ایران را آشفته کرده چرا که اصفر فرهادی کارگردان برنده دو جایزه اسکار با فاصله زیادی مورد توجه ترین فیلمساز کشور است و در حالی که طرفداران او  این  اتفاقات را به دیده یک سوء تفاهم می نگرند، تعدادی از شاگردان و هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای جدید اصغر فرهادی / مجله نیویورکر: آیا فرهادی دزد ایده هاست؟

ماجرای جدید اصغر فرهادی / مجله نیویورکر: آیا فرهادی دزد ایده هاست؟