مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 12:502022-11-02سياسي

هیئات مذهبی چهارمحال و بختیاری کانون جهاد تبیین می شود


مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین را باید از لایه های تخصصی به لایه های اجتماعی تر بیاوریم و اجتماعی تر از هیئات مذهبی وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری صبح امروز در آیین افتتاحیه دوره آموزشی هیأت، کانون جهاد تبیین در شهرکرد گفت: دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین را باید از لایه های تخصصی به لایه های اجتماعی تر بیاوریم و اجتماعی تر از هیئات مذهبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگان ما در طول تاریخ هیأت را بر پایه عقلانیت پایه گذاری کرده اند که با منبر شکل می گیرد، افزود: پایه دوم هیأت عاطفه است که با روضه شکل می گیرد و پایه سوم احساس و شور است که با سینه زنی و زنجیرزنی ایجاد می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمانی هیأت آسیب می بیند که عقلانیت از بین برود و احساس تبدیل به هیجان شود.

وی افزود: در این زمان دیگر نماد هیأت به جای سینه زنی، قمه زنی می شود چون عقلانیت وجود ندارد و هیجان جای آن را گرفته است.

طاهری اضافه کرد: در برنامه های غربی می گویند باید هیجان را مدیریت کرد اما ما می گوییم هیجانات را باید تعالی بخشید چرا که ثروت دینی ما در هیأت های مذهبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئات مذهبی چهارمحال و بختیاری کانون جهاد تبیین می شود

هیئات مذهبی چهارمحال و بختیاری کانون جهاد تبیین می شود