مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 13:052022-11-02سياسي

بیمارستان ها در کاهش خطرسازی پسماندهای پزشکی کوتاهی می کنند


بیمارستان ها وظیفه دارند با استفاده از ابزارهای فنی (اتوکلابهای بیمارستانی) نسبت به بی خطر و کم خطرسازی پسماندهای پزشکی اقدام کنند اما در انجام این وظیفه کوتاهی می شود.

- به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعباس ترکی در جریان بازدید از زباله سوز تهران، اظهار کرد: به لحاظ آسیب شناسی وضع موجود می توان گفت علاوه بر اشکالات قانونی و ساختاری، هماهنگی و انجام لازم بین دستگاه های مسئول در این زمینه وجود ندارد ساز و کارهای حقوقی و مالی شفاف نیز برای فعالیت و مشارکت بخش خصوصی فراهم نیست و در مواردی تعارض منافع مانع اتخاذ تصمیمات درست و اصلاح چرخه حکمرانی در مدیریت پسماند شده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد: در اصلاحیه قانون مدیریت پسماند نواقص و اشکالات قانون فعلی برطرف شده و در قانون جدید مفاهیم نوین، بهره برداری از بانک های جامع اطلاعاتی و هوشمند اصلاح ساختار حکمرانی و اجرایی، بازیافت مدیریت پسماند تعیین، ارتقا استانداردهای ملی در حوزه پسماند مسئولیت تولید کننده در قبال پسماند و همچنین تشدید بازدارندگی ضمانت اجراهای قانونی مورد توجه قانونگذار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هر 24 ساعت 6 هزار تن زباله در تهران تولید می شود وجود فقط یک زباله سوز 200 تنی پاسخگوی نیاز پایتخت نیست و امیدواریم طرح های توسع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمارستان ها در کاهش خطرسازی پسماندهای پزشکی کوتاهی می کنند

بیمارستان ها در کاهش خطرسازی پسماندهای پزشکی کوتاهی می کنند