مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 13:102022-11-03اقتصادي

تلاش روستای محمودآباد برای تبدیل شدن به قطب انار کشور


روستای محمود آباد فیروزکوه با برداشت سالانه حدود 6000 تن انار، گام بلندی را برای تبدیل شدن به قطب انار کشور برداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با آغاز فصل برداشت انار در روستای محمود آباد، اهالی این روستا در تلاش هستند محمودآباد را به قطب گردشگری و انار در کشور تبدیل کنند.

سالانه به صورت متوسط بیش از 6000 تن برداشت انار در این روستا انجام می شود.

کیومرث کریمی در حاشیه بازدید خبرنگاران از این روستا و برداشت انار، گفت: روستای محمودآباد بیش از 100 هکتار زمین زیر کشت انار دارد که میزان برداشت انار از هر هکتار به صورت متوسط 60 تن است.

البته میزان برداشت با توجه به شرایط آب و هوایی در سال های مختلف متفاوت است، اما امسال پیش بینی می شود که حتی میزان برداشت بیش از سال های گذشته باشد.

وی افزود: در فصل برداشت که از 10 مهر ماه تا 20 آبان ماه به طول می انجامد، نزدیک به حدود 2000 کارگر فصلی در سطح روستای محمودآباد مشغول به کار برداشت می شوند و از این طریق اشتغال زایی خوبی هم برای جوانان روستا و هم جوانان سایر روستاهای اطراف محمود آباد ایجاد می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر فروش انار به صورت مستقیم در محمود آباد، محصولات دیگری از مشتقات انار شامل رب، سس و آب انار نیز تولید می شود، اما متاسفانه آنچه که به عنوان یک کمبود برای رونق تولید محصولات روستا قابل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش روستای محمودآباد برای تبدیل شدن به قطب انار کشور

تلاش روستای محمودآباد برای تبدیل شدن به قطب انار کشور