مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 13:152022-11-03اقتصادي

پیدا و پنهان صعود و نزول بورس


یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه طی چند هفته گذشته در بازار سهام با هیجان و رفتار احساسی سهامداران حقیقی مواجه بودیم، گفت: برای اطمینان بخشی به سهامداران تصمیمات جدیدی گرفته شده است که امید می رود در وضعیت بازار بهبود ایجاد شود؛ - با این حال دولت باید در سیاست های خود یک بازنگری کلی داشته باشد.

همایون دارابی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق برآوردها اکثر سهامداران حقیقی که سهام خود را می فروختند در حال حرکت به سمت بازارهای موازی بودند، اظهار کرد: گزارش های شش ماهه قیمت ها و بازدهی ها به گونه ای است که این اطمینان نسبی را درخصوص وضعیت بازار سهام در میان مسئولان ایجاد کرده که می توان به بازدهی 20 درصدی روی پورتفوها تا سال آینده اطمینان داشت.

لذا برای اینکه هیجان و رفتار احساسی معامله گران و سرمایه گذاران کنترل شود، بحث بیمه پرتفوی سهام را مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال 1400 برای پرتفوهای زیر 10 میلیون تومان با نام طرح حامی عملیاتی شد، گفت: اکنون قرار است این طرح برای پورتفوهای زیر 100 میلیون تومان که 96 درصد سهامداران حقیقی را در بر می گیرد، اجرایی شود.

در واقع با این اقدام، اطمینان خاطری به اکثریت مطلق سهامداران حقیقی داده می شود که به ازای حضور در بازار زیان نخواهند کرد و حداقل به اندازه بازارها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا و پنهان صعود و نزول بورس

پیدا و پنهان صعود و نزول بورس