موج کُره ای ما را می خورد؟موج کره ای، نو واژه ای است که به افزایش شهرت فرهنگ کره از دهه 1990 در سطح جهان اشاره می کند. موج کره ای یا «هالیو» اول با گسترش صنعت موسیقی و سریال کره ای در کشور های آسیای شرقی و جنوب شرقی آغاز شد و بعد ها با رشد اینترنت و رسانه های اجتماعی به مفهومی جهانی تبدیل شد. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ما حالا خیلی وقت است که با سامسونگ و ال جی خو گرفته ایم؛ ماشین های هیوندای را دوست داریم و کم کم داریم به این نتیجه می رسیم که از سوشی خوشمان می آید و حتی بدمان نمی آید که تلویزیون برای بار پنجاهم جومونگ پخش کند و خب قطعا خیلی طبیعی است که بچه هایمان از صبح تا شب هندزفری بگذارند و بی. تی. اس پِلِی کنند! اگر تعارف را کنار بگذاریم، باید اعتراف کنیم که ما ایرانی ها از کره ای ها و به طور کلی از فرهنگ کره خوشمان می آید. حتی اغلب فیلم های کره ای که از صدا و سیما پخش می شود، اغلب در ایران نسبت به کره جنوبی دارای رتبه بیننده بالاتری هستند. مثلا محبوب ترین قسمت های جومونگ بیش از 90 درصد مخاطبان ایرانی را جذب کرد و این در حالی بود که فقط 40 درصد محبوبیت میان مردم کره را به خود اختصاص داد و بازیگر اصلی آن سونگ ایل گوک در ایران تبدیل به یک سوپراستار شد! موج کره ای موجی بلند از جانب شرق آسیاموج کره ای، نو واژه ای است که به افزایش شهرت فرهنگ کره از دهه 1990 در برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |