مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 13:352022-11-03بين الملل

ناپدید شدن یخچال های طبیعی جهان تا سال 2050


تا سال 2050 گرمای جهانی موجب می شود یخچال های طبیعی بزرگ از جمله یخچال یوسمیتی ذوب شود.

- سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: تا سال 2050 گرمای جهانی موجب می شود یخچال های طبیعی بزرگ از جمله یخچال یوسمیتی ذوب شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گزارش جدید سازمان ملل هشدار داده شده است که طی 30 سال آینده یخچال های طبیعی در برخی از معروف ترین مکان های میراث جهانی به دلیل تغییرات آب و هوایی ناپدید می شوند که ازآن جمله می توان به یخچال های موجود در پارک ملی یوسمیتی اشاره کرد.

طبق گزارش یونسکو که امروز (پنج شنبه) منتشر شد، یخچال های یک سوم از 50 سایت میراث جهانی علیرغم تلاش ها برای محدود کردن افزایش دما، محکوم به ناپدید شدن تا سال 2050 هستند.

همچنین تکه های یخی پارک ملی یلوستون که امسال در معرض سیل قرار گرفت و آخرین یخچال های طبیعی آفریقا از جمله کوه کلیمانجارو در معرض خطر ناپدید شدن هستند.

در این بررسی محققان حدود 18 هزار و 600 یخچال طبیعی را در 50 سایت میراث جهانی مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند: از سال 2000 و به دلیل انتشار گاز کربن دی اکسید این یخچال ها با سرعتی سریع در حال عقب نشینی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه آکسیوس، طبق این مطالعه، یخچال های طبیعی در سایت های میراث جهانی هر سال حدود 58 میلیارد تن یخ از دست داده و 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناپدید شدن یخچال های طبیعی جهان تا سال 2050

ناپدید شدن یخچال های طبیعی جهان تا سال 2050