مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 13:502022-11-03فرهنگي

مراسم شب شعر تاجیکستان و ایران + تصاویر


برنامه شب شعر تاجیکستان و ایران با حضور مقامات رسمی دو کشور و جمع زیادی از شخصیت های ادبی، فرهنگی و دوستداران شعر و ادب فارسی در محل اتحادیه نویسندگان تاجیکستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، برنامه شب شعر تاجیکستان و ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان و جمع زیادی از شخصیت های ادبی، فرهنگی و دوستداران شعر و ادب فارسی در محل اتحادیه نویسندگان تاجیکستان در فضای دوستی و صمیمیت برگزار شد.

نظام قاسم رییس اتحادیه نویسندگان تاجیکستان ضمن افتتاح این محفل ادبی، به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان ایرانی خیر مقدم عرض کرد و گفت: آنچه را که میان تاجیکستان و ایران وجود دارد، نمی توان فقط روابط عنوان کرد، چرا که در اصل یک زندگی مشترک بسیار طولانی، زیبا، پرمعنی و فرح بخشی است که امیدواریم قرن ها ادامه خواهد داشت.

در این سفر طولانی تاریخ، یاور تاجیک ها و ایرانی ها دو عامل است که یکی زبان و دیگری ادبیات است و ما را به سوی افق های نوین همزیستی، همفکری و همدلی هدایت می کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دوران جدید با کسب استقلال تاجیکستان، روابط میان دو کشور در زمینه های مختلف به پیشرفت های افغانستان است و ارزش و اهمیت شعر و ادبیات در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم شب شعر تاجیکستان و ایران + تصاویر

مراسم شب شعر تاجیکستان و ایران + تصاویر