مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 14:402022-11-03سياسي

لزوم توسعه گردشگری آب در لرستان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: با توجه به اینکه این استان سومین حوزه پُرآب کشور به شمار می رود، توسعه گردشگری آب و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در این حوزه ضروری است.

- عطا حسن پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لرستان با وجود 69 آبشار طبیعی دائمی و فصلی در کشور رکورددار است و از طرفی با توجه به اینکه این استان سومین حوزه پُرآب کشور به شمار می رود، توسعه گردشگری آب و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در این حوزه ضروری است که از این هدیه الهی بیشترین استفاده را ببریم.

حسن پور تصریح کرد: در بافت تاریخی شهر خرم آباد علاوه بر وجود خانه های متعدد تاریخی، 11 کاروانسرا وجود دارد که در فهرست موقت ثبت یونسکو قرار دارند و بدون شک ظرفیتی برای توسعه گردشگری هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: به احتمال قوی این تعداد کاروانسرا طی سال آینده به صورت زنجیرهای ثبت خواهد شد که کاروانسرای چمشک و گوشه شاهنشاه در اولویت قرار دارند.

وی عنوان کرد: فقط در صورت ورود بخش خصوصی و واگذاری خانه های تاریخی و کاروانسراها به بخش خصوصی شاهد رونق صنعت گردشگری خواهیم بود که این امر مستلزم معرفی گسترده و رفع موانع سرمایه گذاری در این حوزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توسعه گردشگری آب در لرستان

لزوم توسعه گردشگری آب در لرستان