مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 00:152022-11-03سياسي

7 اثر تاریخی استان مرکزی در انتظار تعیین حریم


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرکزی با تشریح وضعیت حریم آثار تاریخی در این استان، از اصلاح حریم «بقعه آقا نورالدین» و تهیه پرونده تعیین حریم برای هفت اثر تاریخی دیگر خبر داد.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرکزی با تشریح وضعیت حریم آثار تاریخی در این استان، از اصلاح حریم بقعه آقا نورالدین و تهیه پرونده تعیین حریم برای هفت اثر تاریخی دیگر خبر داد.

به دنبال اظهارات اخیر رییس جمهور درباره اهمیت و حساسیت تعیین حریم آثار تاریخی با تاکید بر این که اختلالی در کسب وکار و معاش مردم ایجاد نکند، مصطفی مرزبان ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ـ با بیان این که 60 اثر تاریخی در این استان تعیین حریم و عرصه شده اند، درباره وضعیت حریم سایر آثار تاریخی استان مرکزی به ایسنا گفت: در این استان دو هزار و 100 اثر واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی بوده اند که 925 اثر از بین آن ها در این فهرست ثبت شده اند.

همچنین، آثاری که اهمیت بیشتری داشتند در اولویت تعیین عرصه و حریم قرار گرفته اند.

او افزود: بناها و آثاری که به دلایلی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند یا در بافت تاریخی و یا خارج آن هستند، طبق ضوابط باید تعیین حریم و عرصه شوند اما اولویت با آثاری است که در داخل بافت تاریخی شهرها قرار دارند و درگیر مشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 اثر تاریخی استان مرکزی در انتظار تعیین حریم

7 اثر تاریخی استان مرکزی در انتظار تعیین حریم