مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-04بين الملل

واکنش وزارت خارجه به نشست غیررسمی شورای امنیت علیه ایران


وزارت امور خارجه درباره برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران به درخواست آمریکا و آلبانی بیانیه ای صادر کرد.

- وزارت امور خارجه درباره برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران به درخواست آمریکا و آلبانی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با ادعای بررسی حوادث اخیر در ایران، که به درخواست آمریکا و آلبانی به عنوان اعضای شورای مزبور، روز چهارشنبه 11 آبان ماه جاری در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، را مصداق بارزی از سوء استفاده دولت آمریکا از سازوکارهای بین المللی برای اغراض غیرقانونی و مداخله جویانه خود در امور داخلی کشورهای مستقل می داند.

در این نشست که با استقبال چندانی از سوی کشورهای عضو سازمان ملل مواجه نشد، تنها سفرای آمریکا و آلبانی در سطح سفیر حضور داشتند.

با این حال، آمریکا، با شیوه ای غیر متمدنانه و غیر دموکراتیک، و برخلاف روال متعارف به غیر از خود و چند مدعو معلوم الحال و چند کشور همپیمانش، اجازه سخنرانی به هیچ فرد یا کشور دیگر غیر عضو شورای امنیت را نداد! اقدام نماینده آمریکا در این جلسه در ممانعت از سخنرانی و قرائت بیانیه نماینده 19 کشور عضو گروه موسوم به دوستان منشور ملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش وزارت خارجه به نشست غیررسمی شورای امنیت علیه ایران

واکنش وزارت خارجه به نشست غیررسمی شورای امنیت علیه ایران