مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 09:102022-11-05سياسي

برگزاری قانونی تجمعات زمینه سواستفاده اغتشاشگران را از بین می برد


رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب فوری طرح برگزاری‬ قانونی‬ تجمعات‬ در جهت تقویت کارآمدی نظام بوده و زمینه سواستفاده از اعتراض ها توسط اغتشاشگران را از بین خواهد برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری‬ مهر‬، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه پایانی مراسم 13 آبان مبنی بر فراهم‬ کردن‬ راهکارهای قانونی بیان انتقادات از تدوین پیش‏ نویس طرحی برای ساماندهی اجتماعات و راهپیمایی‏ ها در مرکز پژوهش‏ های مجلس، در راستای اجرای اصل 27 قانون اساسی خبر داد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر خلاء سازوکار قانونی برای اعتراض ها و راهپیمایی ها در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم ‏سالار احساس می شود، تصریح کرد: این در حالی‬ است که مطابق اصل 27 قانون اساسی، تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی ها مشروط به آنکه بدون حمل سلاح بوده و مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است.

در صورت برگزاری اجتماعات و راهپیمایی ها در چارچوب قانونی، اعتراض ها در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف خواهد شد و این نشانه ای از بالندگی و توسعه یافتگی نظام مردم سالاری دینی در ایران اسلامی است.

نگاهداری‬ ادامه داد: در همین راستا با پیگیری ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس انقلابی، از چند ماه پیش، پیش‏ نویس ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری قانونی تجمعات زمینه سواستفاده اغتشاشگران را از بین می برد

برگزاری قانونی تجمعات زمینه سواستفاده اغتشاشگران را از بین می برد