مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 09:152022-11-05اقتصادي

سقوط صادرات نفت ونزوئلا


کاهش تولید، باعث شد صادرات نفت ونزوئلا در اکتبر، چهارمین میانگین ماهانه پایین امسال را تجربه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق آمار رصد کشتی و اسناد شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، تولید و صادرات نفت PDVSA و جوینت ونچرهای این شرکت، امسال به دلیل اختلالات، کمبود مستمر سرمایه گذاری و کاهش شرکایی که تمایل دارند به فعالیت در این کشور تحت تحریم آمریکا ادامه دهند، نوسان داشته است.

این کاهش تا حدودی با افزایش صادرات فرآورده های فرعی نفت و پتروشیمی از جمله کک نفتی و متانول، جبران شده و نقدینگی مورد نیاز شرکت PDVSA و شرکتهای دولتی دیگر را فراهم کرده است.

طبق آمار رصد نفتکش رفینیتیو آیکان و گزارش شرکت PDVSA، در اکتبر، مجموعا 25 محموله حامل 533 هزار و 968 بشکه در روز نفت و فرآورده های نفتی، آبهای ونزوئلا را ترک کردند که 25 درصد کاهش در مقایسه با سپتامبر و 23 درصد کاهش در مقایسه با اکتبر سال 2021 داشته است.

کاهش تولید نفت و ذخایر ناکافی گرید نفتی صادراتی مری 16 (Merey 16) به صادرات نفت ونزوئلا آسیب زد و آن را به چهارمین میانگین پایین ماهانه از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون رساند.

ونزوئلا به اوپک اعلام کرد تولید نفت این کشور در سپتامبر 57 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 666 هزار بشکه در روز رسید که دومین آمار ماهانه پایین در سال میلادی جاری بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط صادرات نفت ونزوئلا

سقوط صادرات نفت ونزوئلا