مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 09:452022-11-05اقتصادي

قراردادهای برون مرزی برای ایران منافع اقصادی و سیاسی دارد


یک پژوهشگر اقتصادی با اشاره به قرارداد سوآپ گاز ایران و روسیه گفت: هر قرارداد برون مرزی قراردادهای برون مرزی برای ایران منافع اقصادی و سیاسی دارد.

- محمد شوری در گفت و گو با مهر گفت: یک پژوهشگر اقتصادی معتقد است: به طور کلی هر نوع همکاری بین دو کشور ایران و روسیه به عنوان دو کشور بزرگ و همسایه با منافع و سیاست های مشترک در سطح منطقه و بین المللی مثبت و قابل توجه است و همواره یکی از انتقادها از دو کشور این بوده که چرا روابط اقتصادی دو کشور هم سطح با همکاری و روابط سیاسی نیست.

وی ادامه داد: البته هر نوع همکاری ایران با کشورهای دیگر به خصوص در بخش اقتصادی و به صورت خاص انرژی مفید و یک دستاورد محسوب می شود اما باید بررسی کرد که این تصمیمات و همکاری ها و توافقات چقدر جدی گرفته و اجرا می شود.

وی افزود: اگر قرار باشد این همکاری و توافق مانند قراردادهای گذشته در همان مرحله امضا باقی بماند یعنی از مرحله کاغذ به عمل نرسد باید در خصوص این مورد نیز تردید داشت و دلایل این مساله را بررسی کرد.

البته مرور زمان این مسائل را روشن تر می کند اما بررسی ها حاکی از این است که دولت سیزدهم عزم راسخی برای اجرای این قراردادها دارد.

این کراشناس انرژی همچنین متذکر شد: البته ورود روس ها به صنعت انرژی ایران دلایل مختلفی دارد اما نکته ای که در این بخش وجود دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قراردادهای برون مرزی برای ایران منافع اقصادی و سیاسی دارد

قراردادهای برون مرزی برای ایران منافع اقصادی و سیاسی دارد