مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 10:002022-11-05اقتصادي

چراغ تولید بزرگترین دامداری غرب کشور در درگزین روشن شد


فرماندار شهرستان درگزین از آغاز تولیدات طرح گاوداری 6000 رأسی روستای سنقرآباد این شهرستان خبر داد.

- کمیل خواستان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تولید محصول شیر این طرح بزرگ گاوداری غرب کشور هم اکنون آغاز شده است و روزانه حدود 10 تن شیر در این واحد تولید می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت این دامداری، 6000 رأس دام مولد است و کل گله شامل 12 هزار رأس می شود، افزود: این طرح با تعداد محدودی دام آغاز به کار کرده بود و هم اکنون با متولد شدن 400 رأس گوساله، به حدود 800 رأس رسیده است.

خواستان با بیان اینکه پیگیر احداث واحدها و صنایع تبدیلی در کنار این واحد تولیدی هستیم تا هم بهره وری و هم اشتغال را افزایش دهیم، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده و حمایت های استاندار همدان حدود 500 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح درنظر گرفته شده است تا روند تکمیل آن سرعت یابد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در صورت تکمیل ظرفیت تولید سالانه 64 هزار و 60 تن شیر خام و 720 تن گوشت قرمز را دارد، یادآور شد: واحد پرورش گاو شیری شرکت گلدشت نمونه اصفهان به عنوان یکی از پروژه های شستا در سال 98 در 60 هکتار از اراضی ملی روستای سنقرآباد شهرستان درگزین به منظور ایجاد اشتغال پایدار و تولید محصولات دامی سالم کلنگ زنی شد و این طرح در دست اجراست که با تکمیل این طرح برای 300 تا 400 نفر اشتغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ تولید بزرگترین دامداری غرب کشور در درگزین روشن شد

چراغ تولید بزرگترین دامداری غرب کشور در درگزین روشن شد