مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 10:352022-11-05اقتصادي

مهری بر پایان توسعه لاکپشتی تجدیدپذیرها


نگاه خاص دولت سیزدهم به تجدیدپذیرها مسیر توسعه را برای این انرژی پاک فراهم کرده، تاجایی که وعده وزیر نیرو برای حمایت چند جانبه و تدوین برنامه های مدون برای این بخش نوید پایان توسعه لاکپشتی تجدیدپذیرها را می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر نصب شده بالغ بر 970 مگاوات بوده و با بهره برداری از نیروگاه های احداث شده تا پایان سال جاری این رقم به بیش از 1120 مگاوات و تا پایان چهار ساله این دولت به 10 هزار مگاوات می رسد.

پیش بینی افزایش ظرفیت احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تا پایان سال 1401 (از محل قراردادهای خرید تضمینی ماده 61 قانون اصلاح الگوی مصرف ساتبا)، به میزان بالغ بر 150 مگاوات خواهد رسید.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده 7000مگاوات نیروگاه خورشیدی و 3000 مگاوات نیروگاه بادی در دولت سیزدهم احداث شود.

بنابراین در ایران نیز پس از استقرار دولت سیزدهم، توجه به این نوع انرژی پاک در دستور کار قرار گرفت در حدی که وزارت نیرو در چند بخش از جمله نیروگاه های خورشیدی پشت بامی، خود تامین صنایع و غیره توجه و رشد قابل توجهی داشته است.

محمود کمانی - رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر - در خصوص روند توسعه تجدیدپذیرها اعلام کرد: در ایران و در حوزه انرژی های تجدیدپذیر پتانسیل احداث 100 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و 40


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهری بر پایان توسعه لاکپشتی تجدیدپذیرها

مهری بر پایان توسعه لاکپشتی تجدیدپذیرها