مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 10:402022-11-05پزشكي

10 مرکز سطح 2 ناباروری در اصفهان راه اندازی می شود


رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا سال 1402 باید 10 مرکز سطح 2 ناباروری در استان اصفهان راه اندازی شود.

- زهرا جوانمردی رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: براساس ماده 41 قانون حمایت از نایین و شهید رجایی داران است که بر اساس  ابلاغیه وزارت بهداشت باید تا سال 1402 راه اندازی شوند.

جوانمردی گفت: در مراکز سطح 2 ناباروری، متخصص زنان،  متخصص اورولوژی، کارشناس آزمایشگاه، متخصص طب مکمل ایرانی، ماما و پرستار مستقر می شوند و خدمات تشخیصی اولیه، ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه داخلی، عفونی، ژنتیکی، تغذیه، طب مکمل و  بررسی اولیه ناباروری  انجام می گیرد  که در صورت نیاز و برای دریافت خدمات درمانی تخصصی تر به سطح 3 ناباروری ارجاع داده می شوند.

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه درحال حاضر به دلیل نبودن مراکز سطح 2  ناباروری، افرادی که  نیاز به درمان نازایی دارند از همان ابتدا باید به مراکز سطح 3 ناباروری مراجعه کنند و این در حالی است که عدم توانایی در فرزندآوری گاهی با یک مشاوره تغذیه یا مشاوره روانشناسی و دور شدن از استرس ها براحتی قابل درمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 مرکز سطح 2 ناباروری در اصفهان راه اندازی می شود

10 مرکز سطح 2 ناباروری در اصفهان راه اندازی می شود