مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 13:002022-11-05اقتصادي

اهدای خون 19 هزار کردستانی طی نیمه اول امسال/رشد 33 درصدی اهدای خون در استان


مدیرکل انتقال خون استان کردستان گفت: 19 هزار کردستانی در 6 ماهه نخست امسال با مراجعه به مراکز اهدای خون موفق به اهدای خون شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محمدسعید کریمیان پیش از  ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه ها اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال در مجموع 21 هزار نفر به مراکز اهدا خون استان مراجعه کرده اند که 19 هزار نفر آن ها موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان از رشد 33 درصدی اهدای خون در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد اهدای خون در استان  توسط مردان صورت می گیرد.

کریمیان اضافه کرد: 9 درصد مراجعه کنندگان برای اهدای خون در استان را بانوان به خود اختصاص داده اند که این رقم 2 برابر میانگین کشوری است.

توزیع26 هزار فرآورده خونی در کردستان مدیرکل انتقال خون استان کردستان خاطرنشان کرد: 26 هزار نوع فرآورده خونی در کردستان توزیع شده و چهار هزار نوع فرآورده هم به سایر استان ها ارسال شده است.

به گفته کریمیان، در حال حاضر 19 مرکز درمانی مصرف کننده خون در استان کردستان فعالیت دارد و فراورده های خونی 100 درصدی بیماران نیازمند به خون  استان تامین می شود.

وی گفت: علاوه بر تامین نیاز استان خون های مازاد بر نیاز در محموله های جداگانه و در زمان های مختلف برای دیگر استان های کشور که ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای خون 19 هزار کردستانی طی نیمه اول امسال/رشد 33 درصدی اهدای خون در استان

اهدای خون 19 هزار کردستانی طی نیمه اول امسال/رشد 33 درصدی اهدای خون در استان