مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 14:052022-11-05اقتصادي

جانمایی زعفران خراسان جنوبی در سند اصلاح الگوی کشت


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اخیرا در سند اصلاح الگوی کشت که در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد زعفران خراسان جنوبی یکی از محصولات مورد توجه در سبد الگوی کشت قرار گرفته است.

- مهدی جعفری، امروز شنبه 14 آبان به رسانه های گروهی گفت: در خراسان جنوبی بیش از 17 هزار و 500 هکتار به کشت زعفران اختصاص داده شده است که در این سطح 70 تن زعفران خشک برداشت می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه قائنات پایتخت کیفی زعفران ایران و جهان نام دارد، افزود: از سطح زیر کشت 5 هزار و 200 هکتاری زعفران در قاینات امسال بیش از 20 تن زعفران خشک برداشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 32 هزار خانوار در اراضی خرده مالکی زعفران در استان برخوردار هستند، گفت: اراضی که در استان خراسان جنوبی به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده عملکرد آن در واحد سطح از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است؛ در خراسان جنوبی 42 واحد بسته بندی و 6 واحد فرآوری فعال هستند که می توانند 93 تن زعفران را فرآوری کنند.

وی با اشاره به کم آب بر بودن و اقتصادزایی محصول زعفران و توجه به افزایش سطح زیر کشت آن، یادآور شد: از ابتدای آذر ماه آغاز عملیات خرید حمایتی زعفران را در خراسان جنوبی خواهیم داشت که امسال برای اولین بار خرید دسته زعفران را در استان داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جانمایی زعفران خراسان جنوبی در سند اصلاح الگوی کشت

جانمایی زعفران خراسان جنوبی در سند اصلاح الگوی کشت