مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 14:552022-11-05اقتصادي

وقتی پاییز گرم حال انارها را هم می گیرد!


معاون فنی و اجرایی جهادکشاورزی شهرستان ساوه به عوامل تولید انار با کیفیت و آبدار اشاره کرد و گفت: تشکیل نشدن رنگ دانه در انارها منجر به بروز مشکل دانه سفیدی در محصول می شود که در سال جاری میانگین افزایش دما به نسبت سال های گذشته حدود 1.

- 5 درجه رشد داشته و پدیده دانه سفیدی انار در تمامی نقاط انارخیز کشور مشاهده شده است.

محمودرضا خلیلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز برداشت انار از روزهای گذشته در قطب تولید انار جهان گفت: پیش بینی می شود تا نیمه آبانماه سالجاری کار برداشت این میوه بهشتی به اتمام برسد.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به اینکه تولید انار با کیفیت نیازمند شب های خنک است، افزود: انار رقم ملس ساوه یکی از دیررس ترین ارقام تولیدی این محصول است که خنک شدن هوا در اواخر شهریورماه و مهرماه موجب خواهد شد که محصول آبدارتری تولید شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش محسوس دما موجب بروز خسارت به محصول انار خواهد شد، افزود: براساس اعلام سازمان هواشناسی در فصل برداشت انار جبهه هوای سردی که بتواند محصول را تحت تاثیر خود قرار داده و منجر به ترکیدگی و از بین رفتن انار شود پیش بینی نشده است.

وی افزود: بارندگی های جزیی در این ایام علاوه بر شستشوی میوه انار موجب ارتقای کیفیت محصول خواهد شد البته این احتمال وجود دارد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی پاییز گرم حال انارها را هم می گیرد!

وقتی پاییز گرم حال انارها را هم می گیرد!