مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 15:452022-11-05بين الملل

مشکلات اسراییل به بازگشت نتانیاهو و کابینه نژادپرستش محدود نمی شود


قدرت گیری دوباره بنیامین نتانیاهو موجب نگرانی تمامی حامیان دموکراسی و حاکمیت قانون در جهان شده است.

نتانیاهو از ارکان اصلی جنبشی جهانی است که در آن رهبران غیرلیبرال روی کار آمده و قوانین بازی دموکراتیک را تغییر می دهند، - "قدرت گیری دوباره بنیامین نتانیاهو موجب نگرانی تمامی حامیان دموکراسی و حاکمیت قانون در جهان شده است.

نتانیاهو از ارکان اصلی جنبشی جهانی است که در آن رهبران غیرلیبرال روی کار آمده و قوانین بازی دموکراتیک را تغییر می دهند، اتفاقی که در ترکیه، مجارستان و آمریکا (زمان دونالد ترامپ) هم افتاد.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیوید مایرز، استاد تاریخ یهودیت در دانشگاه یوسی ال ای آمریکا و رییس صندوق اسراییل و دنیل سوکاچ، مدیرعامل این صندوق در گزارشی در روزنامه لس آنجلس تایمز نوشتند: بنیامین نتانیاهو که از 2009 تا 2021 نخست وزیر بود، بر مخالفان سیاسی و رسانه ای خود تاخت، مکرراً به نظام قضایی اسراییل حمله کرد (در حالی در آن پرونده باز داشت) و کوشید تا اندیشه نژادپرستانه برتری یهودیان را به یکی از اصول قانون اساسی اسراییل تبدیل کند.

اکنون که او دوباره به قدرت بازگشته، نخست وزیری دولتی را بر عهده خواهد داشت که در آن افرادی مانند ایتامار بن غفیر (از شاگردان مییر کاهان، راست گرای افراطی) و بتسلییل اسموتریچ (یک آشوبگر تمام عی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات اسراییل به بازگشت نتانیاهو و کابینه نژادپرستش محدود نمی شود

مشکلات اسراییل به بازگشت نتانیاهو و کابینه نژادپرستش محدود نمی شود