مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 16:052022-11-05پزشكي

مبتلایان به سرطان پستان چه موانعی برای مشارکت در درمان دارند؟


یافته های یک مطالعه درباره موانع مشارکت بیماران مبتلا به سرطان پستان نشان داد که ترس و اضطراب، نداشتن اطلاعات کافی در زمینه بیماری و مشکلات مالی، - یافته های یک مطالعه درباره موانع مشارکت بیماران مبتلا به سرطان پستان نشان داد که ترس و اضطراب، نداشتن اطلاعات کافی در زمینه بیماری و مشکلات مالی، از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر مشارکت بیماران در درمان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس اصل خودمختاری بیمار، درمان باید با اجازه و مشارکت بیمار در تصمیم گیری باشد.

در سال 1381 منشور حقوق بیمار در ایران به تصویب رسید و مشارکت بیمار در درمان مورد تاکید قرار گرفت، ولی با این وجود موانعی بر سر مشارکت بیمار در درمان وجود دارد.

سرطان پستان، شایع ترین سرطان مهاجم در بین زنان است و به دلیل نقش مهم زنان در خانواده، این بیماری آسیب قابل توجهی به خانواده بیمار وارد می کند.

با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهشگران با انجام یک مطالعه موانع مشارکت در درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان را مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه با مشارکت 15 نفر از پزشکان جراح پستان و همچنین 300 نفر از بیماران مبتلا به سرطان پستان که به مطب و درمانگاه های پزشکان و جراحان سرطان پستان در دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، تبریز، گیلان و کرمان مراجعه کرده بودند، انجام شد و پژوهشگران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلایان به سرطان پستان چه موانعی برای مشارکت در درمان دارند؟

مبتلایان به سرطان پستان چه موانعی برای مشارکت در درمان دارند؟