مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 02:002022-11-05سياسي

مستند روایت فتح چگونه به بعثی ها اطلاعات می داد؟


در روایت فتح، ترکیب خطوط دفاعی، نوع و تعداد سنگرها، نوع سلاح و تجهیرات موجود در خط، تعداد نیروها و خیلی چیزهای دیگر به خوبی نشان داده می شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب جاسوس بازی 2 روایت هایی واقعی از جاسوسی افرادی است که برای رسیدن به اهداف خود از ذره ای اطلاعات نمی گذرند.

این کتاب توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد و شما در ادامه یکی از داستانک های این اثر را که درباره جاسوسی بعثی ها از مناطق جنگی به کمک مستند های روایت فتح بود، می خوانید: تقریباً از سال 1364 بود که گروه روایت فتح زیر نظر گروه تلویزیونی جهاد سازندگی به تصویربرداری از صحنه های عملیات و پخش آن ها پرداخت.

تصویربرداران گروه باحضور در نشان داده می شد.

بیخود نبود صدام حسین، حاکم ملعون عراق، در جمع فرماندهانش گفته بود: ما 85 درصد اطلاعات خود را از منابع آشکار ایران به دست می آوریم و فقط برای دستیابی به 15 درصد اطلاعات تلاش می کنیم! همان زمان برنامه ای دقیقاً مشابه روایت فتح ایران، با نام صُوَرٌ مِنَ المَعرکه (تصاویری از میدان نبرد) از تلویزیون عراق پخش می شد.

در تمام صحنه هایی که فیلمبرداران از خطوط نبرد عراق تهیه می کردند، سر دوربین کاملاً پایین بود و هیچ تصویر بازی که بشود از آن موقعیت منطقه را تشخیص داد و شناسایی کرد وجود نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند روایت فتح چگونه به بعثی ها اطلاعات می داد؟

مستند روایت فتح چگونه به بعثی ها اطلاعات می داد؟