مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 07:352022-11-06اقتصادي

چرا از ترس لذت می بریم؟


شاید برخی از ما حتی از شنیدن نام فیلم و داستان ترسناک یا فکرکردن به سرگرمی های دلهره آوری مثل زیپ لاین، ترن هوایی یا رِنجر فراری باشیم، - اما اگر چنین تفریحاتی مشتری ها و علاقه مندان خاص خود را نداشتند، بازار فیلم های ترسناک و سرگرمی های آمیخته به ترس و هیجان چندان پررونق نبود.

لیلا میررضایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بسیاری از افراد از تماشای صحنه های دلهره آور در فیلم ها، پریدن از ارتفاع، معلق ماندن بین آسمان و زمین و در یک کلمه از احساس ترس لذت می برند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا روی چرخ وفلک بزرگ شهربازی لبریز از لذت هستیم؟ عنوان کرد: ترس احساسی است که مواقع خطر در ما بیدار می شود، که باعث مجموعه ای از تغییرات روانی شده و این تغییرات روانی به مجموعه ای از پاسخ های رفتاری منجر می شود، واکنش های رفتاری ناشی از ترس غیر ارادی هستند و معمولاً شامل یکی از سه حالت ستیز، گریز ا فلج و انجماد هستند.

میررضایی عنوان کرد: در شهربازی های بزرگ دنیا، مردم برای اینکه دو دقیقه روی ترن هوایی هیجان انگیز سوار شوند ساعت ها در صف طولانی ترن هوایی منتظر می مانند، جالب تر اینکه این افراد به خوبی آگاه اند که سوارشدن به این وسیله ممکن است تصادف، سکته و حتی مرگ را نیز به دنبال داشته باشد که روانشناسی ترن هوایی این عشق عجیب و خطرناک را توضیح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا از ترس لذت می بریم؟

چرا از ترس لذت می بریم؟