مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 08:552022-11-06اقتصادي

سهم باغداران قمی از تولید انار در پاییز امسال چقدر است؟


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در خصوص برآورد برداشت محصول متذکر شد: پیش بینی تولید به طور متوسط برداشت 18 تن به ازای هر هکتار است و در مجموع 36 هزار تن تولید انار در استان خواهیم داشت.

- مسلم ابراهیمی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد:2 هزار 500 هکتار از سطح باغات استان قم به انار اختصاص دارد که 2هزار و 400 هکتار آن بارور و 100 هزار هکتار دیگر نهال است.

ابراهیمی با بیان این که تغییرات اقلیمی طی چند سال اخیر باغات انار را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: از سال 1386 سه مرتبه باغات انار دچار سرمازدگی شد همچنین کاهش کیفیت منابع آب (شوری آب) باعث شد باغات پسته جایگزین انار شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان این که در گذشته بیشترین کشت استان مربوط به باغات انار بوده، یادآور شد: در سال 1346 و عمدتا در حومه شهر ده هزار هکتار باغات انار وجود داشته در حالی که امروز این میزان به حدود 2 هزار 500 هکتار رسیده است.

ابراهیمی در خصوص برآورد برداشت محصول متذکر شد: پیش بینی تولید به طور متوسط برداشت 18 تن به ازای هر هکتار است و در مجموع 36 هزار تن تولید انار در استان خواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم باغداران قمی از تولید انار در پاییز امسال چقدر است؟

سهم باغداران قمی از تولید انار در پاییز امسال چقدر است؟