مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 09:552022-11-06فرهنگي

تناسب فرم و خط در جذب مخاطبان کتیبه تاثیرگذار است


داور بخش پرچم و کتیبه چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی گفت: برای اینکه یک کتیبه غنی، وزین، ماندگار و جذاب برای مخاطب شود باید به تمام جزییات در تناسب فرم و خط توجه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، فاطمه اخوان داور بخش پرچم و آکادمیک، علمی و رسمی این قوانین را ننوشته اند اما به صورت خودآموز و با چشم تربیت شده، ضوابط خاصی را رعایت می کنند که به معنای اهمیت تناسب میان فرم و محتوا در آثار است.

اخوان درباره نکاتی که شرکت کنندگان در بخش پرچم وکتیبه چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی باید در نظر بگیرند تصریح کرد: با ورود هنرهای مدرن و تلفیق میان هنرها، در برخی از فروشگاه های ادوات مذهبی شاهد آثاری پرنقص در هماهنگی فرم ومحتوا هستیم یعنی گاه به قدری فرم و نقش در تولیدات پررنگ شده که محتوا به چشم نمی آید و گاه به قدری آثار نامتناسب هستند که خط اصیل ایرانی را در کنار نقش و نگار مدرن و فانتزی می بینیم.

  وی افزود: با تلفیق دنیای تکنولوژی ومدرنیته و ورود گرافیک افراد توانسته اند چندین نقش را با هم ترکیب کنند اما گاه عدم تناسب باعث شده که نقش ها از حالت اصیل ایرانی خارج شود و آسیبی به این فضا وارد کنند.

  داور بخش پرچم و کتیبه چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی همچنین با اشاره به اینکه استفاده از هنر سنتی در فضای مدرن به واسطه ورود تکنولوژی شروع شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تناسب فرم و خط در جذب مخاطبان کتیبه تاثیرگذار است

تناسب فرم و خط در جذب مخاطبان کتیبه تاثیرگذار است