مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 10:052022-11-06پزشكي

قبل از سوارکاری از سلامت اسب ها مطمئن شوید


رییس اداره دامپزشکی شهرستان رزن به مردم توصیه کرد که قبل از مراجعه به باشگاه های سوارکاری، پانسیون ها و محل های نگهداری اسب، حتماً با دامپزشکی تماس گرفته و از مجاز بودن محل پرورش اسب و سلامت اسب ها اطمینان حاصل کنند.

- بهروز شیرزادی در گفت وگو با ایسنا، از اجرای آزمایش مشمشه در اسب داری های این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: 65 رأس اسب موجود در اسب داری های این شهرستان از جمله اسب های روستای مزرعه دیمور توسط کارشناسان مورد آزمایش مشمشه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مشمشه نوعی بیماری نادر و بالقوه کشنده باکتریایی است که از تک سُمی های آلوده به انسان منتقل می شود، افزود: به منظور مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام، کارشناسان دامپزشکی این شهرستان آزمایش مشمشه که از بیماری های قدیمی و خطرناک مشترک بین انسان و تک سُمیان(اسب، الاغ و قاطر) است را در جمعیت اسب های متمرکز شهرستان رزن انجام می دهند.

شیرزادی با اشاره به اینکه خوشبختانه در انجام آزمایش مشمشه بر روی اسب های موجود اسب داری ها با موردی از بیماری مشمشه در بین اسب های شهرستان مواجه نشده ایم، یادآور شد: با توجه به مشترک بودن این بیماری بین انسان و حیوان به مردم توصیه می شود قبل از مراجعه به باشگاه های سوارکاری، پانسیون ها و محل های نگهداری اسب، حتماً با دامپزشکی شهرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبل از سوارکاری از سلامت اسب ها مطمئن شوید

قبل از سوارکاری از سلامت اسب ها مطمئن شوید