مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 10:052022-11-06اقتصادي

فراز و نشیب های هزینه حج تمتع در 10 سال اخیر+جدول


در 10 سال اخیر با نوسان نرخ دلار، هزینه حج تمتع نیز که وابسته به نرخ دلار است، فراز و نشیب هایی داشت که البته پس از شیوع کرونا و کاهش زائران خانه خدا، - خبرگزاری فارس ـ گروه حج و زیارت ـ مریم سادات آجودانی: حج تمتع یکی از سفرهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییراتی در آن حاصل شد و هر سال مسؤولان سعی داشتند تا با بهبود وضعیت اعزام و امکانات زائران در عربستان، این سفر را توسعه دهند و حتی با مذاکراتی با طرف سعودی سهمیه ایران را بالا ببرند.

افزایش هزینه حج تمتع با بالا رفتن نرخ دلار در سال های اخیر با همه فراز و نشیب های حج تمتع، آنچه در سال های اخیر موجب نگرانی ودیعه گذاران حج تمتع شده، هزینه بالای این سفر معنوی است؛ به طوری که با توجه به گرانی نرخ دلار در سال های اخیر، هزینه حج تمتع رشد قابل توجهی داشته است.

چرا که بیشتر هزینه های حج تمتع، هزینه های ارزی است و از اسکان تا حمل و نقل با قیمت دلار یا ریال سعودی محاسبه می شود و همین امر باعث افزایش چشمگیر هزینه سفر حج تمتع شده است.

راهکار آن را در 2 قسط از زائران دریافت کنند؛ به طوری که در سال های گذشته که هزینه حج افزایش پیدا کرد، مسؤولان اعلام کردند که زائران حج تمتع می توانند مبلغ نهایی حج را در 2 قسط پرداخت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراز و نشیب های هزینه حج تمتع در 10 سال اخیر+جدول

فراز و نشیب های هزینه حج تمتع در 10 سال اخیر+جدول