مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 10:302022-11-06سياسي

هیئت های رسیدگی به اختلافات بانکی در مراکز استان ها دایر می شود


طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و بانک مرکزی مکلف شدند تا در مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت کشور، هیئت های رسیدگی به اختلافات بانکی را دایر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده 35 طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

متن این مصوبه به شرح زیر است: بند الف- در صورت ورود مؤسسه اعتباری به فرآیند گزیر، اختیارات و وظایف هیأت سرپرستی موقت به مدیر گزیر منتقل می شود.

سایر اختیارات و وظایف مدیر گزیر در حدود قوانین به تصویب هیأت عالی می رسد و مدیر گزیر براساس اختیارات و وظایف محوله در مقابل هیأت عالی پاسخگوست.

در صورت درخواست مدیر گزیر، هیأت سرپرستی موقت به نمایندگی از طرف مدیر گزیر، فرآیند گزیر مؤسسه اعتباری موردنظر را اجرا خواهد کرد.

به منظور پیشبرد اجرای فرآیند گزیر، مدیر گزیر می تواند برای هر یک از مؤسسات اعتباری تحت فرآیند گزیر هیأت اجرای گزیر منصوب نماید.

هیأت اجرای گزیر متشکل از 3 یا 5 نفر متخصص بانکی و دارای حداقل 10 سال سابقه کاری مرتبط و آشنا با روش گزیر خواهد بود.

ب- اختلافات حقوقیِ اشخاص تحت نظارت با یکدیگر و با مشتریان آنها و سایر اشخاص ذی ربط، که مرتبط با موضوع فعالیت مصرح در اساسنامه اشخاص تحت نظارت باشد، توسط هیأت های رسیدگی به اخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئت های رسیدگی به اختلافات بانکی در مراکز استان ها دایر می شود

هیئت های رسیدگی به اختلافات بانکی در مراکز استان ها دایر می شود