مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 10:302022-11-06سياسي

دبیرخانه هیأت های رسیدگی به اختلافات بانکی ایجاد می شود


نمایندگان مجلس بانک مرکزی را موظف به ایجاد دبیرخانه هیأت های رسیدگی به اختلافات بانکی را در تهران، مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت ایجاد با هماهنگی قوه قضاییه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز یکشنبه 15 آبان در ادامه رسیدگی به گزارش سایت قطره و به نقل ازشوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با ماده 35 این طرح با 176 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 35 اصلاحی آمده است:بند الف- در صورت ورود موسسه اعتباری به فرآیند گزیر، اختیارات و وظایف هیات سرپرستی موقت به مدیر گزیر منتقل می شود.

سایر اختیارات و وظایف مدیر گزیر در حدود قوانین به تصویب هیات عالی می رسد و مدیر گزیر براساس اختیارات و وظایف محوله در مقابل هیأت عالی پاسخگوست.

در صورت درخواست مدیر گزیر، هیأت سرپرستی موقت به نمایندگی از طرف مدیر گزیر، فرآیند گزیر مؤسسه اعتباری موردنظر را اجرا خواهد کرد.

به منظور پیشبرد اجرای فرآیند گزیر، مدیر گزیر می تواند برای هر یک از موسسات اعتباری تحت فرآیند گزیر هیأت اجرای گزیر منصوب نماید.

هیأت اجرای گزیر متشکل از 3 یا 5 نفر متخصص بانکی و دارای حداقل 10 سال سابقه کاری مرتبط و آشنا با روش گزیر خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرخانه هیأت های رسیدگی به اختلافات بانکی ایجاد می شود

دبیرخانه هیأت های رسیدگی به اختلافات بانکی ایجاد می شود