مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 10:552022-11-06سياسي

خطر پنهان واردات چوب با پوست


یک استاد دانشگاه در مورد اقدام شتاب زده در واردات چوب با پوست هشدار داد و گفت: اگر این واردات با رعایت نکات علمی و نظارت های دقیق انجام نشود ریسک ورود آفات و نابودی جنگل های شمال کشور را بالا می برد.

- اصغر طارمیان عضو هیئت علمی علوم و صنایع چوب و کاغذ دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا افزود: واردات چوب با پوست به دلیل ریسک ورود آفات به کشور و احتمال آسیب زدن به جنگل ها سال ها در کشور ممنوع بوده است.

این نوع واردات چوب با پوست در برخی از کشورها ممنوع و در برخی دیگر با شرایط خاص قرنطینه ای مجاز است.

وی ادامه داد: در کشور ما با توجه به طرح استراحت و تنفس جنگل و ممنوع بودن واردات گرده بینه با پوست برخی صنایع چوب و کاغذ به ویژه صنایع تولید کاغذ و فرآورده های مرکب مانند صنایع تولید نئوپان، ام دی اف و تخته لایه و روکش گیری برای تأمین مواد اولیه دچار مشکل هستند و قیمت تمام شده مواد اولیه وارداتی هم بالا است؛ بنابراین برخی خطوط تولید طی این سال ها تعطیل شده و یا با ظرفیت کم فعال هستند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل، سال ها موضوع آزادسازی واردات چوب با پوست به عنوان راهکار موثر برای رفع این مشکل مطرح بوده و در نهایت در دولت فعلی به دستور رییس سازمان حفظ نباتات کشور واردات چوب با پوست از مهر ماه سال جاری با اعمال تیمارهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر پنهان واردات چوب با پوست

خطر پنهان واردات چوب با پوست