مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-06بين الملل

دلیل تعجب برانگیز استعفای تمام کارمندان دولتی صرب در کوزوو


کارمندان صرب شاغل در بخش های دولتی در شمال کوزوو که در نهادهایی نظیر پلیس و دادگاه مشغول به کار هستند، در اعتراض به الزام استفاده از پلاک کوزوو در خودروهایشان از کار خود استعفا کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کارمندان صرب بخش های دولتی کوزوو از پلیس گرفته تا دادگاه ها اعلام کردند به خاطر الزام آنها به استفاده از پلاک کوزوو در خودروهایشان استعفا می دهند.

کوزوو در سال 2008 از صربستان جدا شد اما در شمال این کشور هنوز اقلیت صرب زندگی می کنند و حالا الزام آنها به استفاده از پلاک کوزوو برای خودروهایشان به یک بحران تبدیل شده است.

پس از دیدار نمایندگان سیاسی صرب ها در شمال کوزوو، گوران راکیک، وزیر ارتباطات کوزوو که اصالتی صربستانی دارد، اعلام کرد که از سمت خود استعفا می کند.

  وی به خبرنگاران گفت که کارمندان دولتی در شمال کوزوو که اصالتی صربستانی دارند و متعلق به جامعه 50 هزار نفری صرب ها هستند نیز از مشاغل خود در شهرداری، دادگاه ها، پلیس، پارلمان و حتی دولت کناره گیری خواهند کرد.

راکیک تأکید کرد: تا زمانی که دولت کوزوو قانون الزام آنها به تغییر پلاک های خودروهایشان که تولید دهه 1990 هستند، از پلاک صربستان به کوزوو، را لغو نکند، به شغلشان بازنخواهند گشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل تعجب برانگیز استعفای تمام کارمندان دولتی صرب در کوزوو

دلیل تعجب برانگیز استعفای تمام کارمندان دولتی صرب در کوزوو